چند نکته در مورد اسکیت کردن پایه

1- هنگامی که می خواهید با ترمز اسکیت توقف کنید احساس می کنید در حال سقوط به پشت هستید:

دستها را بالا و مقابل بدنتان نگه دارید.این کار برای جبران تکیه بدن به عقب کمک می کند.

2- هنگام متوقف شدن با ترمز اسکیت، حول ترمز چرخش می کنید:

حالت بدن شما خیلی پهن است . اسکیتی که ترمز می کند را مستقیم نگه دارید.

3- در توقف T هنگامی که به اسکیت باز دارنده فشار می آورید می چرخید:

اسکیت بازدارنده در حالت زاویه 90 درجه نیست. اسکیتی که در پشت بدن قرار می دهید دقیقا با پای جلویی زاویه 90 درجه داشته باشد.بدن به سمت جلو باشد نه پهلو

4-عدم تعادل روی اسکیت سر:

احتمالا وضعیت بدن شما خیلی بازاست در نتیجه نمی توانید اسکیت سر را زیر بدن بیاورید.  تا مرکز ثقل روی اسکیت بیافتد. برای اصلاح روی سطح ناهموار بایستید و یک اسکیت را 5 سانتیمتر بالا بیاورید و روی یک پا تعادل را حفظ کنید.

5- تعادل ندارید و هنگام سر خوردن به سمت جلو یا عقب می افتید:

احتمالا در حالت موازی یک پا را جلوتر قرار نمی دهید تمرین حالت طولی باز (قیچی )را انجام دهید.

6- تعادل ندارید و حالت ایستادن شما سخت وخشک است:

آرامش داشته باشید مچ پا و زانو ها را خمیده به سمت جلو نگه دارید وزن بدن را روی هر دو پا قرار دهید.

7-گاهی هنگام اسکیت کردن احساس می کنید اسکیتها جلو تر از شما هستند:

علت آن یا به دلیل عقب افتادن وزن بدنتان است یا دستها در پشت بدن تاب می خورند و یا زانوها و قوزک پا به جلو خم نشده است.

برای اصلاح، نحوه حرکت دستها را اصلاح کنید. پاها را خم کنید به طوری که فشارزبانه کفش روی  ساق پا را حس کنید. اسکیتها رابرای پایداری بیشتر به حالت طولی باز قرار دهید.

/ 6 نظر / 37 بازدید

وبلاگتون خوشگل شده!

امیر حسین

سلام جهت تبادل لینک وب ما را به اسم اسـکـیـتــــ رفـسـنـجـانــــ لینک کرده و بعد از آن بگویید که با چه اسمی شما را لینک کنیم

فاطمه

سلام مطالب خوب بود.من3ماه هست اسکیت کار میکنم قبلا هم کار میکردم الان میخوام مدرک مربیگری پایه بگیرم چون توی شهر ما یک مربی بیشتر نداره حالامن باید چیکار کنم؟ ساکن استان فارسم. ودر ضمن دانشجوی رشته تربیت بدنی.خواهشا راهنماییم کنید

mc

مطالب مفیدی بود وبلاگ من هم در مورد اسکیت بورد است اگر لینک شویم خوشحال میشم www.fgskateboarding.mihanblog.com

nika

سلام خانم فتحی من دارم اسکیت پایه کار میکنم و دوس دارم و انقدم بهش علاقه دارم که هر آموزشی مربیم میده فوقش تو جلسه یاد میگیرم اما نمیدونم مربیم چرا انقد دوس داره کلاسمو کش بده!!!! هر جلسه میرم فقط قبلیا رو تمرین میکنم هربارم میگه ایشالا جلسه بعد حرکت جدید میگم ولی نمیگه [ناراحت] من همه جلساتمو مرتب میرم اما چون بقیه از رو بی میلیو تفریحی میان بهم میگه باید برای آموزش حرکت جدید حتما همه باشن. از کارمم خیلی تعریف میکنه ولی وقتی میگم خب یه چیز جدید یادم بدین میگه باید همه باشن الان یه ماهه فقط دارم بیخودی میرم سرکلاس و پونصدهزار بار هر حرکتی رو تمرین کردم اما دریغ از یه حرکت جدید [ناراحت] تو کلاسمون بیشتر به نمایشیا توجه میشه بقیه هم انگار هویجن.من چون کلاس دیگه ای رو اینجا پیدا نکردم مجبورم که همینجا آموزش ببینم. من دوس دارم زود زود کارت مربیگریمو بگیرم اما کم کم داره میخوره تو ذوقم و بی انگیزه میشم. من اسکیتو دوس دارم و میخوام توش پیشرفت کنم اما این وقفه ها بیشتر منو کلافه و دلزده کرده.[گریه]

nika

اینارو اینجا نوشتم چون با خودم فکر کردم شاید روزی مربی ای گذرش خورد به اینجا و اینارو خوند و شاااااید این نوشت ها تلنگری باشه براشون که بیشتر به سطح انگیزه و علاقه ی شاگرداشون توجه کنن. ان شاالله... ازینکه شما هم برای خوندن این مطالب وقت گذاشتین ازتون ممنونم استاد عزیز[گل]