Fariba Fathi/ فریبا فتحی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ Fariba Fathi/ فریبا فتحی
      اسکیت (آموزش و اطلاع رسانی از تمامی رشته های اسکیت)
بروشور نویسنده: Fariba Fathi/ فریبا فتحی - شنبه ۱۳۸۱/۱٠/٢۱
این متن یک برشور است که دیروز بردم استان تهران حالا تا این چاپ بشه و به دست شما برسه خیلی راهه همین جا ببینید

اینلاین اسکیت


کميته ارتباط با سازمان بين المللی اسکيت مواردزیر را برای حفاظت از ورزش و ايجاد تصویری مثبت از اسکيت کردن در جامعه توصيه ميکند :
 زيبا و زيرکانه اسکيت کنيد و اين تصور را ايجاد کنيد که يک فرد اسکيتباز يک فرد آگاه و امن است
 حامی خوانواده ها باشيد و خانوادگی اسکيت کنيد مردم از اينکه ببينند خانواده ای دريک فعاليت با همديگر عمل ميکنند واکنش مثبت نشان ميدهند همانطور که ميدانيد اين ورزش يک فعاليت بسيار خوب خانوادگی است
 خيلی از افراد دوست دارند اسکيت کردن راياد بگيرند پس چرا برای آموزش به آنها داوطلب نمي شويد حتی به افرادی ازقبيل مسئولين جامعه
 برای به اجرا درآمدن قوانين در جامعه کمک کنيد شما ميتوانيد به مراکز پليس محله خود اعلام کنيد که برای انجام هر برنامه ای آماده همکاری هستِيد
 با پارک و يا مرکز اجتماعی محله خود تماس بگيريد. آنها ممکن است با توجه به صدمات و خطرات تهدید کننده این نوع ورزش در شهر و به شما اجازه دهند از امکانات آنها استفاده کنيد
 به نظم و قوانين جامعه توجه داشته باشيد و لباسهايی بپوشيد که دور از قوانين و عرف اجتماعی نباشد و در عين حال يک تصور زيبا و چهره حرفه ای را ارائه کند
 اعتماد آموزگاران را به ورزش اسکيت جلب کنيد و يک برنامه در سطح مدرسه ارائه دهيد
 با دوچرخه سوارها دريک رديف باشيد آنها از اين نوع ارتباط که کمتر مزاحمشان شويد لذت ميبرند و اجازه دهيد انها تصور کنند که با شما اصطحکاکی نخواهند داشت
 پليس خودتان باشيد .


تناسب اندام و اسکيت کردن


تحقيقات پزشکی نشان داده است که سه بار يا بيشتر در هفته ورزش کردن زندگی ما را از بسياری جهات بهبود می بخشد . اين رشته ورزشی انتخاب مناسبی برای ورزش کردن است زيرا که آن يک ورزش کم فشار و هوازی است و روی مفاصل بدن کمتر فشار می آورد در حالی که اکثر ماهيچه ها ی بدن را به کار می گيرد.
يکی از معمولی ترين سوالاتی که در رابطه با ورزش هوازی پرسيده می شود اين است که چه مقدار کالری مصرف ميکند؟ بر اساس تحقيقات انجام شده توسط دکتر کارل فستر از دانشگاه ويسکانزين يک اسکيت باز که با گامهای پر قدرت اسکيت می کند تقريبا 570 کالری در ساعت مصرف می کند و با گامهای معمولی 375 کالری .

اسکيت کردن مکمل ورزشهای ديگر
بسياری از ورزشکاران رشته های مختلف از جمله ماراتون ، اسکی الپاين ، اسکی استقامت ، دوچرخه سواری ، دو و هاکی برای گرم کردن بدن تقویت ماهيچه ها ،بهبود وضعيت قلب،لذت و هيجان ، تمرين در خارج از فصل و تامین اکسيژن بيشتربرای قلب و ششها اسکيت مي کنند.


حالا چه اسکیتی بخرم!


اکثر فروشگاه ها از اسکيتهايی پر شده که تنها از تکنولژی پوسته سخت استفاده می کنند توليدکنندگان اين نوع اسکيتها از پلاستيک ارزان قيمت در چکمه و فريم استفاده می کنند و اسکيتها نمی توانند از قوزک و مچ پا حمايت کنند همچنين دارای بلبرينگهايی با کيفيت پايين هستند وچرخها فاقد توپی می باشند و در نتیجه اين نوع اسکيتها خوب چرخش نمی کنند .
توصيه برای افرادی که می خواهند اين ورزش را به صورت هوازی و يا تفريحی به طور جدی شروع کنند اين است که از خريد اسکيتهای با این مشخصات چشم پوشی کنند سرمايه گزاری که شما روی يک جفت اسکيت با کيفيت خوب انجام می دهيد ممکن است به ظاهر چندين برابر بيشتر از رشته های ورزشی ديگر و يا عضويت در يک کلوپ ورزشی باشد ولی شما با يک جفت اسکيت خوب سالها و در هر مکانی که زمينی هموار داشته باشد می توانيد استفاده کنيد.



مراقبت از اسکیت
اینلاین اسکیتها نسبتا مراقبت کمی میخواهند و این مطلب یکی از نکاتی است که افراد را به این ورزش جلب میکند
شما میتوانید به مدت طولانی با اسکیتهایتان کار کنید بدون این که احتیاج به تنظیم و یا تمیز کردن داشته باشید اما هر چند گاهی لازم است که به آنها توجه کنید و خیلی خوب است که شما یک کیف تعمیر اسکیت داخل ساک اسکیتتان داشته باشید.
لیستی از ابزار مورد نیاز برای مراقبت از اسکیت شامل در زیر ارائه شده است
نکته: مطمئن شوید که از ابزار و اجزاهایی که انتخاب کرده اید مخصوص و متناسب با مدل اسکیتتان باشد.
لیست ابزارهای توصیه شده برای مراقبت از اسکیت
حداقل ابزار مورد نیاز
1- دو عدد آچار آلن
2- یک جعبه آچار
3-ابزار خارج کردن بلبرینگ
4- پارچه
5- سوزن
6- قلمو باریک
7- دو عدد کاسه کوچک
8- گریس
ابزارهای اضافی
1- بلبرینگ
2- واشر
3- محور وسط چرخ
4- ترمز
5- چرخ
6- فضاساز فریم
7- بند اضافی
8- مسواک
9- دستمال
10- گوش پاک کن


معرفی سایت های اینترنتی
www.asiaskate.com
http://skate.persianblog.ir

تهیه و تنظیم( فریبا فتحی)
email:skate@asia.com

  نظرات ()
مطالب اخیر برنامه ترم زمستان گروه اسکیت هنری اسپین کتاب اسکیت هنری تقدیر شایسته از خانم فتحی مربی افتخار آفرین اسکیت هنری توسط هیات اسکیت تهران طناب زدن کتاب قوانین CIPA برای سال 2016 سایت هیئت اسکیت تهران مسابقات برون مرزی اسکیت هنری 2016 WIFSA یکشنبه ۱۳٩٤/٧/۱٢ ترم پاییز گروه آموزشی اسکیت هنری
کلمات کلیدی وبلاگ نمایشی (۱٢۳) عمومی (۱٠٠) سرعت (٥٥) عکس (٢٥) اگرسیو (۱٧) هاکی (۱۳) درباره وبلاگ (۱٢) ویدئو کلیپ (۱٠) نرمش و بدنسازی (٩) تفریحی و فیتنس (۸) گروه اسپین (۸) کلاس اسکیت (۸) skate (٦) آموزش اسکیت (٦) ماراتون (٥) تمرین (٥) اسکیت هنری (٤) دبل پوش (۳) تاریخچه (۳) لباس اسکیت (۳) رقص (۱) مسابقات (۱) کتاب اسکیت (۱) فیلم اسکیت (۱) firs (۱)
دوستان من About me کلاسهای آموزشی اسکیت تاریخچه نمایشی 2005 سرعت 2005 هاکی 2005 نمایشی 2006 هاکی 2006 سرعت ۲۰۰۶ سرعت ۲۰۰۷ نمايشی ۲۰۰۷ سرعت 2008 نمایشی 2008 هاکی 2008 تمرینات پلیومتریک برنامه تمرین 6 ماهه برای سرعت Snow White Frame جلوگيری از صدمات مقاله های ورزش عمومی کلاه ایمنی 24skate کتاب قوانين نمايشی کتاب قوانين سرعت نرمشهای اسکیت نمایشی نرمشهای سرعت و فيتنس 10 روش برای جلوگیری از تصادف سپيده اسلامی اخبار داخلی از پایگاه خبری کتاب قوانین اینلاین هاکی کتاب قوانین ایتلاین الپاین پرتال زیگور طراح قالب